tisdag, februari 20, 2007

Återvinningsbrallor

Återvann/slaktade en av sambons gamla stickade tröjor som skulle till tippen. De avklippta och uppsprättade ärmarna blev ganska lagom till ett par byxor som är varma och mjuka. Vet inte om de är så snygga men gossiga att ha nu när det plötsligt blivit 10 minus ute...

Tog ett byxmönster från Sy till barnen men det kan man ju ta vilket som och modifiera det så att det passar ärmarna på vuxentröjan. Jag lät muddarna och nederdelarna vara som de var och klippte efter mönstret först ovanför byxgrenen. Sydde sen med overlocksöm och liten zigzag, det är ett snabbt projekt och det syns vilket jag gillar.

Svårighetsgrad: 1-2 (1 att sy ett par byxor men 2 eftersom det stickade tyget är lite bökigt och rispar upp sig lätt)

3 comments:

Botilda sa...

Vad kul, just detta är ett av mina (tanke)projekt. Har inte sett någon annan som gjort detta och har inte mätt ut med mönster för att kolla om det funkar. Men det gör det ju uppenbarligen!

Gekko sa...

Hmmm, jag svarade på din kommentar i min blogg. Kanske inte så smart om du inte går dit och kollar. Men nu vet du!
Coola brallor förresten! Snyggt med muddarna!

Anonym sa...

tja,Knåpmodern med stort K, jag är avis...ingen tid o tummen mitt i handen men ack så skoj att skåda dina alster!