torsdag, mars 29, 2007

Byxor

Vi ska resa bort över helgen och det var lite akut på byxfronten så jag passade på att sy ett par. Jag hade inget kvar av det breda gummiband jag brukar använda i midjan så det blev med dragsko, det har jag aldrig testat förut. Jag testvek först linningen och sydde sen ett knapphål mitt fram och sist sydde jag ner midjelinningen. Ihopsydd snedslå blev själva dragskon. Det var enklare än vad jag trodde. Jag är ju väldigt förtjust i asiatisktinspirerat, så jag gillar det. Annars känner ni kanske igen stilen med olika band från dessa byxor som jag tidigare gjort. De olika banden kommer från Mattssons band och från Sundbybergs Textilcentrum. Det gröna tyget är från Ikea, tyvärr ser det lite gråblått ut på bilden, i alla fall på min skärm. Det är lite småpill med de olika banden men det är värt det för det blir väldigt mycket roligare med dem!

2 comments:

Editor sa...

Jag har också sytt kläder av det gröna Ikea-tyget, en bild på en skrynklig klänning hittar du här:
http://mininspiration.blogspot.com/2007/07/p-allmn-begran-ikea-klnningen.html

Jag ska leta tyg till dagisväskan idag på lunchen!

Unknown sa...

Fin!