lördag, mars 10, 2007

Lite inspiration!

Måste passa på att påminna om Oii Design igen. Något jag skulle vilja testa är såna här påstrykbara tryck som man skriver ut i skrivaren och stryker på tex en body. Möjligtvis är det enklare och billigare att måla med pensel, men som ni kanske kommer ihåg har jag testat såna där textilpennor och det blev väl lite halvbra så det kan man undvika. Det ser dessutom lite urtvättat ut nu efter några tvättar. Men färg som man målar med pensel borde bli bättre.

Bodyn på bilden är från Modiga barn!

5 comments:

A sa...

För 6-7 år sedan gjorde jag ett gäng tröjor till mig själv genom att skriva ut och stryka fast på billiga HM-toppar. Det höll faktiskt förvånansvärt bra. Det som pajade först var att tröjorna var sladdriga och trycken därför blev utdragna efter ett antal tvättar, men de jag gjorde på något dyrare HM-toppar höll i många år med okej färger. Då har jag aldrig varit särskilt duktig på att ta hand om mina kläder (av den typen) heller utan tvättat i maskinen som vilka plagg som helst. Det borde vara perfekt på plagg man ändå snabbt växer ur. Undrar var man hittar billiga enfärgade bodys...

KnåpModern sa...

I stockholm kan man köpa 2 för 49 på City-gross. Kanske har även Coop???

Anonym sa...

Jag har använt iron-on pappaer från claes ohlsson oc det blir jätte bra! Det man ska ha i åtanke är dock att plagget inte ska vara ens finribbat för då går trycker sönder. Slät bommull som inte är jätte stretchig blir bäst!

Finns papper för tryck på färgade tyger och de är bättre än de till vita textiler men oxå dubbels så dyra. Jag tycker dock att de är värda varenda krona...

Kram

Anonym sa...

prova att skära ut en schablon och använda textil-färg (tex från panduro) som man duttar på. blir mkt snyggt. gjort på HM bodys och tröjor.

KnåpModern sa...

Tack snälla för tipsen!!