måndag, juli 07, 2008

Klädnypspåse

Förr fanns det käcka klädnypsförkläden men jag har lite svårt att se mannen känna sig helt bekväm med det konceptet. Denna modell är tänkt att hänga på ett traditionellt klädstreck och så skjuter man den framåt allteftersom man hänger upp eller samlar in tvätt, den är som en D-formad tyghink kan man säga, med kardborreband i handtaget. Jag lade en bit kartong i botten för att den skulle bli stadig. Tyget är en gammal stuvbit från åhlens och foder ett tjockare tyg från Ikea. Fick testa den inomhus idag eftersom regnet öser ner. Hantverksskickligheten är som synes inte särskilt, ehm, god, det är konstigt hur snabbt man tappar greppet om hur man brukar göra vissa detaljer när man inte sytt på ett tag.

PS. Ingen bebis i sikte ännu, bf i morgon. DS.

17 comments:

fante sa...

Vad kul att se en uppdatering här igen :-) Jag undrade vad som hade hänt för ungefär två veckor sedan ;-)

Och vilken smart idé. Att ha dem i en burk (som vi) är inte speciellt praktiskt ;-)

Jes sa...

Vilken smart ide!!!

Anonym sa...

Vilken tur att du skrivit igen! Det här vet ju inte du, men tack vare att jag av en slump hittade din blogg när jag var ute och googlade så hittade jag till sysidan, gick med i babyswapen, skaffade mig en blogg, och har fått en massa roliga sy och stickbekanta som jga utbytt en massa idéer, mönster och material med!
Det var dina leksakerna på din sida som jag fastnade för ordentligt, och jag har gjort både pointy kitten och en bunny, men tyvärr har jag inte lagt ut dem på min blogg, men där finns en del annat som jag gjort om du vill titta (fast det hinner du väl inte nu förstår jag.... även om jag minns att de sover en hel del så där i början!)
Skönt som sagt var att di skrivit igen- tän vad nätet kan göra, man bekymrar sig för människor man inte har en aning om vilka de är...

http://kansjalv.bloggagratis.se/

Anonym sa...

Alltså... jag stavar inte alltid så här knäppt, men det är väl den tidiga timmen som gör det!

Anonym sa...

Vad roligt att se ett inlägg från dig. Smart idé med klädnypspåse utom räckhåll för klåfingriga småbarn!! Måste passa på att tacka dig, för det var din blogg som fick mig att börja sy riktigt, den har varit så inspirerande och fått i alla fall mig att inse att man kan lära sig otroligt mycket på egen hand.
Lycka till med nedkomsten!

KnåpModern sa...

tack tack.
Jag går fortfarande och väntar...

Anonym sa...

Tack för dina jättefina blogg! Du har väl fullt upp antar jag med tanke på att du hade BF för ett tag sen. Grattis! Men iaf så måste jag fråga om mönster till bärselen du sytt. Jag kan inte få länken till o funka o jag har knytt på g. Vill hellre ha en sele än sjal. Tack på förhand! Fridens!

KnåpModern sa...

jolene här kan du hitta mönstret
http://k-markt.blogspot.com/

Sök på mei tai!

Anonym sa...

Hej igen!
Hoppas allt har gått bra med förlossning och första tiden som tvåbarnsförälder.
Och så har jag en nominering till dig på min blogg.

Anonym sa...

Aså jag har tittat igenom din blogg nu i några minuter och jag måste säga att du är så himla duktig!

Sarasnaran sa...

Var kan man hitta ett mönster/beskrivning till en sånhär smart pryl? =)

Hobbymegher sa...

Så lurt! Tror ikke mannen her i huset heller hadde tatt på seg et klype-forkle... ;0)

Anonym sa...

En sak som jag helt glömt, men min mamma hade en sådan på tvättlinan då jag var liten. Lycka till med bebisen!

Shatilla - Mode sa...

smart idé och väldigt snygg!

erica sa...

åh vad duktig du är!

Tänkte också tipsa om att min förra smyckestävling i bloggen blev superpopulär så nu har jag en ny!
vore kul om du ville delta! Vinsten är ett valfritt smyckte, tex ett namnhalsband med valfritt antal brickor?

http://erica.myshowroom.se/2010/tavling-vinn-valfritt-smycke-fran-carolinessmyckesskrin/

Man måste inte ha någon blogg, en kommentar räcker!

Tipsa gärna andra om min tävling om du vill!

Massa kramar och lycka till!
/Erica

-ung mamma, mode, barnmode, inredning och matbloggare!

Emster sa...

Riktigt bra idé, och fin blev påsen!

Lina sa...

Hej!
Jag påbörjade att sy babykläder när jag gick i nian, men hann aldrig bli klar. Skulle väldigt gärna vilja börja sy nya. Jag tänkte mest fråga dig om du har/vet några bra mönster till babykläder med enkla beskrivningar? Jag skulle bli överlycklig om jag fick hjälp med detta. Skulle vara en perfekt sysselsättning, speciellt med gravida i släkten att överraska!
Om någon snäll själ har något mönster att skicka över mail, så vore det underbart snällt!
Lina-sand@hotmail.com
/Lina.